تقریرات آخوند

قسم به قلم و آنچه می‌نویسند

به آخوند خراسانی برخوردم ؛ محرمانه گفتم : راست بگو،ازخدا چه می خواهی؟ گفت : فقط دو شاگرد می خواهم که حرف های مرا بفهمد.بعد از این ،نه دولت و نه ریاست و نه مرید و امثال ذالک.هیچ یک را نمی خواهم.
آقانجفی قوچانی؛سیاحت شرق
دانش آموخته درس خارج حوزه علمیه قم هستم . چند سالی ست مشغول تدریس "ادبیات" ، "فقه" و "اصول" در حوزه علمیه هستم.

طبقه بندی موضوعی

تقریرات آخوند

قسم به قلم و آنچه می‌نویسند





فتح الفتوح یا ....!

شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۲۳ ب.ظ

این سیاهه؛
1.در طرفداری از شخص یا گروهی خاص نوشته نشده است.

2.تطبیق تاریخ ، باعث نگارش این خطوط است.

3.در جواب برخی تندروی هاست.

.............................................

- صلح "حدیبیه" در زمان قدرت پیامبر رحمت و در ،سر در دروازه پیروزی بر کفار اتفاق افتاد.عدّه ای در مخالفت به پیامبرشان گفتند : این صلح ننگ است برای مسلمین.اما همین عدّه بعد دو سال از پیامبر به جهت این صلح قدردانی کردند.چون به سبب نقض صلح از طرف دشمن ،پیامبر مکه را فتح کرد و ابوسفیان و دوستانش شدند،آزاد شدگان نبی رحمت.

-صلح "امام حسن" بعد شش ماه از حکومت امام مظلوم رخ داد و تنها فرقش با صلح حدیبیه این بود که حضرت از نبود لشکر و سخن واحد به صلح تن داد.در جواب اعتراض عدّه ای کوته بین ، حضرت فرمود:اگر نبود حفظ جان شما ،به این صلح تن نمی دادم.نخواستم خونی به ناحقّ ریخته شود.عده ای  به خاطر این قضیه ،لقب "مُذلّ المومنین"را به امام جامعه دادند و گفتند:ذلیل مان کردی.سخنی که دشمن جرات بیان آن را نداشت ، عده ای ولایت مدار به "ولیّ حاضر و حیّ" گفتند.

............................................

1.نشست های اخیر با کفار قطعا از سنخ صلح امام حسن نیست چون ما پشت دروازه دشمن هستیم و مقتدر.این را از دستپاچگی دشمن می توان دریافت.این نشست به رنگ صلح "حدیبیه"است.
2.سیاستی به اسم "رابطه با آمریکا" قطعا با هماهنگی سیاست های کلی نظام باید اتفاق بیفتد.سرخود نمی شود.محتاج عقل و خرد جمعی ست.
3.دوستانی که امروز تندروی کردند و به رئیس جمهور قانونی مملکت ،لنگه کفش انداختند،کار دشمن را کردند.شما مخاطب فردای رهبری خواهید بود زمانی که ندا می دهد:من مخالف بی احترامی به رئیس جمهور بودم.
4.اگر فردا رهبری موافقت خود را صریحا با این نشست ها اعلام کرد،شک ندارم عده ای سخنان منافقین صدر اسلام را تکرار خواهند کرد که :این نشست برای ما ننگ بار آورد.
5.استاد صفائی حائری می نویسد:اگر امام حسین در مقابل دنیای ما ایستاد ، در مقابل او خواهیم ایستاد!

شاید من نیز با رهبری چنین باشم.تا زمانی ولایت را قبول دارم که در مقابل خواسته من قد علم نکنند و الا با او آن خواهم کرد که سنان با حسین کرد.
6.فصل آخر این نشست ها از دو حال خارج نیست:

-- پایبندی غرب به تعهدات خود در خصوص حقوق ملت
-- نقض تمام تعهدات و یا بخش اساسی آن
درهر دو صورت برنده میدان ، مردم و نظام اسلامی خواهد بود.می شود مثل زمان پیامبر که تا زمانی که نقض عهد نکرده بودند، مسلمین در گشایش بودند و در زمان نقض عهد هم ، با فتح مکه، فتح الفتوح به وقوع پیوست.

7.نکند در داخل نظام کاری کنیم که تشت مردم و مسئولین ما را به صلح امام حسن کشاند که آن موقع همه باید به توبه مشغول شویم.

..................................................

پ.ن:کاری به اغراض سوء و امراض لاعلاج عده ای در خصوص ارتباط با آمریکا و غرب ندارم.کلی نوشتم.
مقصودم این نبود که نقد و نظر و اندیشه خویش را تعطیل کنیم ، تنها یک مقایسه بود که احتمال خطا هم دارد.

تاکید دارم که این نوشته به همه جزئیات این اقدامات نپرداخته است.به همین جهت شاید مخاطب حاشیه ای بر این نوشته داشته باشد که به حق باشد.بالاخره هر اقدامی باید کاملا سنجیده باشد تا به جای عزت اسلامی ،مردم و نظام اسلامی را به ذلت نکشاند.

نظرات  (۳)

۰۸ مهر ۹۲ ، ۱۹:۰۰ علی چوپان ابراهیم حصاری
پسندیدیم!
پاسخ:
سلام.
از حضورتان تشکر می کنم.

بنام حق
سلام و احسن شیخنا.
و چه مفهوم جانانه ای هست سنجیده و دوراندیشانه عمل کردن.یادم آرد سخنی از امیرم (پیروزی با دوراندیشی هست).
نرمشم را با سنجش و اندیشه ی دور بردارم تا آینده بر من اندیشه بر ندارد و قهرمان این نرمش شوم.
یاحق
پاسخ:
سلام.
از حضورتان تشکر می کنم.

باسلام خدمت استاد بزرگوار

یقینا طرح مسایلی از این دست موجب عادلانه تر شدن قضاوتها خواهد بود

باتشکر

پاسخ:
سلام.
از حضورتان تشکر می کنم.
حضور شما موجب دلگرمی و تشویق ماست.
خیلی ممنون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی